Jouw bijzondere kwaliteiten

Als je zelfvertrouwen en je ervaring groeien leer je steeds beter gebruik te maken van jouw hoogsensitieve kwaliteiten. Kwaliteiten die het bedrijf helpen aan betere relaties met de klanten, betere werkomstandigheden voor het personeel of zorgen voor betere producten en diensten.

Een aantal veel voorkomende kwaliteiten zijn creativiteit, lang en diep nadenken, oog hebben voor de lange termijn. Je merkt vaak meer details op. Hoogsensitieven zijn vaak zeer nieuwsgierig en hebben daardoor een brede interesse. Loyaliteit wordt door hoogsensitieven zeer belangrijk gevonden. Tenslotte heb je een sterke neiging om empathisch, medelevend, respecterend en gevend te zijn.

Natuurlijk hebben ook niet-hoogsensitieve mensen deze kwaliteiten. Het verschil is dat zij misschien een of twee van deze kwaliteiten hebben. Hoogsensitieven hebben vaak veel van deze kwaliteiten.

Een ander verschil is dat hoogsensitieven deze kwaliteiten veel intenser inzetten. Bijvoorbeeld respecterend. Voor niet-hoogsensitieve mensen betekent respecterend zijn vaak dat respect eerst verdiend moet worden. En ook weer verloren kan worden. Hoogsensitieven zijn veel meer geneigd mensen vanzelfsprekend te respecteren. Dat respect zullen ze ook langer vast houden, al verdient die andere persoon het al lang niet meer.

Dit alles maakt hoogsensitieve mensen geen betere medewerkers. Deze kwaliteiten worden door werkgevers zeer gewaardeerd. Daar staat tegenover dat jij vaak iets extra's nodig hebt op het werk.  Realiseer je dat je naast de dingen die jij nodig hebt jij ook genoeg te bieden hebt. Je bent geen betere medewerker, maar ook geen slechtere. Net als bij alles zullen jouw kwaliteiten en vaardigheden goed passen bij sommige taken. En minder goed bij andere taken. Daarin ben je hetzelfde als ieder mens.